Connect with us

Kibice

Kibiców rozmowy z zarządem Lecha Poznań

Czwarte spotkanie kibiców Lecha Poznań z zarządem za nami. Chwile po godzinie osiemnastej prezesi klubu Karol Klimczak, Piotr Rutkowski oraz rzecznik prasowy Łukasz Borowicz pojawili się w sali konferencyjnej na której zazwyczaj odpowiadają na pytania poznańskich dziennikarzy.

Tym razem pytania padały ze stron kibiców, a prezesi przez ponad dwie godziny cierpliwie na nie odpowiadali.

Zaczęło się od mocnego uderzenia –  z sali padło pytanie czy zostanie sprowadzony porządny napastnik. Prezes Piotr Rutkowski odpowiedział, że ma nadzieję, że takich już mamy i któryś z trójki Robak, Nicki Bille lub Kownacki „odpali” i strzeli minimum piętnaście bramek w sezonie. Przy okazji Piotr Rutkowski poinformował, że nie ma na dziś tematu gry w Lechu Ioana Hory. W kontekście napastników w rozmowie z prezesami można było wyczuć dużą nadzieję na „odpalenie” Marcina Robaka, który większość poprzedniego sezony spędził w gabinetach lekarskich.

Rozmowa o napastnikach automatycznie wyłoniła kolejne pytania dotyczące ruchów transferowych w klubie. Temat transferów zawsze budzi dużo emocji i jest jednym z najważniejszych dla większości kibiców. Prezesi starali się odpowiadać na wszystkie pytania w tym temacie, jednakże nie od dziś wiadomo, że transfery „lubią ciszę”.

W sprawie Tamasa Kadara i Karola Linettego rozmowy są bardzo zaawansowane i raczej nie zobaczymy już tych zawodników w barwach naszego klubu poinformował Piotr Rutkowski. W temacie Paulusa Arajuuriego, który podpisał kontrakt z Broendby Kopenhaga sprawa wygląda tak, że klub z Danii nie kwapi się do pozyskania zawodnika już teraz.Ponato Lech jest bliski sprzedania Muhameda Keity z opcją zysku od ewentualnego kolejnego transferu tego zawodnika. Prezes Klimczak wypowiedział się również na temat odejścia Kebby Ceesaya, podkreślając, iż w klubie żałują, że ten zawodnik w meczach o stawkę nie potrafił zaprezentować takich umiejętności, jakie prezentował podczas codziennych treningów.

Kibice nie powinni się spodziewać innych osłabień zespołu, zwłaszcza że nie ma tematu sprzedaży Darko Jevtica.

Wszystkich zebranych najbardziej interesowała jednak sprawa transferów do klubu i tu niestety fajerwerków nie było Prezesi podkreślali, że żadnej awanturniczej polityki nie ma i nie będzie. W momencie odejścia Kadara priorytetem transferowym staje się lewy obrońca, prezesi zapewniają, że mają dwie, trzy opcje i w dużej mierze od trenera Urbana zależy, która kandydatura zostanie wybrana. Należy zaznaczyć, że pod uwagę brane są kandydatury zawodników z zagranicy. Większość kibiców zaskoczył natomiast fakt, że Prezes Piotr Rutkowski nie widzi pilnej potrzeby sprowadzenia środkowego obrońcy, nawet w przypadku wcześniejszego odejścia Paulusa , twierdząc że mamy czterech zawodników na tą pozycję. Na tym zamknięto tematykę transferów.

Pytań i tematów było bardzo dużo, nie sposób wszystkich wymienić – począwszy od brudzących gołębi a kończąc na sprawozdaniu finansowym oraz budżecie. Poniżej krótki opis wybranych tematów:

Akademia: Zatrudnienie Rafała Ulatowskiego nie zmienia kierunku działania akademii. Lech chciałby, żeby co roku z Akademii do pierwszego zespołu trafiało dwóch, trzech zawodników. Trenerzy którzy odeszli z klubu ( m.in. do Miedzi Legnica ) mają w Lechu drzwi otwarte. Kilku byłych zawodników Lecha, w tym jeszcze  grający, deklarują chęć pracy w Akademii po zakończeniu kariery zawodniczej.

Budżet: Prezes Klimczak poinformowała, że sezon 2015/16 Lech zakończył ze stratą ok. 2 040 000 zł. Jeśli chodzi o budżet na obecny sezon, w przypadku braku udziału w europejskich pucharach klub musi sprzedać minimum jednego zawodnika, by mieć środki na bieżące funkcjonowanie.

Karnety: Klub sprzedał na obecny sezon 4 500 karnetów, przy 6 300 w zeszłym sezonie.

Murawa: Klub rozważa montaż murawy hybrydowej. Obecnie testowana  jest na  najbardziej obciążonym fragmencie.  Koszt takiej murawy to ok. 35 euro/m2 ( koszt zwykłej ok. 12 zł/m2 ).

Koszulki: Sprzedaż zeszłorocznego modelu koszulki meczowej była rekordową  – ok. 5 000 szt.

Socios: Piłka leży po stronie kibiców.

Marketing: Na spotkaniu pojawił się przedstawiciel działu marketingu. Tłumaczył zasady działania, oferty sklepowej ( jakie produkty sprzedają się najlepiej, jaki gorzej ), budżetu marketingowego oraz planowanych akcji promocyjnych. Klub w tym sezonie będzie prowadził akcję dla gimnazjalistów  pod nazwą: „ Kibice z klasą ” – na mecz przyjaźni z Arką Gdynia grupy szkolne będą zaproszone za darmo.

Oczywiście nie mogło zabraknąć pytania o sposób, w jaki klub chce odbudować zaufanie kibiców i przyciągnąć ich na stadion po kompletnie nieudanym poprzednim sezonie. Prezesi zgodnie i spodziewanie odpowiedzieli, że głównie dobra gra drużyny i wyniki pomogą w odbudowie tego, co zostało utracone. Natomiast prezes Klimczak stwierdził, że pomimo fatalnego poprzedniego sezonu klub nie stracił zaufania w oczach sponsorów – dla przykładu podał fakt przedłużenia do końca 2019 roku umowy z Kompanią Piwowarską.

Opisane tematy były omawiane dużo szerzej,w szczególności budżet, akademia oraz sprawozdanie finansowe, kto był wie więcej.

Przed spotkaniem oraz po jego zakończeniu pojawiło się sporo komentarzy, że nie ma sensu w nim uczestniczyć,bo i tak nic nowego nie zostało powiedziane. Nie od dziś wiadomo, że jest duża grupa kibiców wiedzących wszystko lepiej, a tych będzie ciężko przekonać do tego, że warto przyjść, zadać pytanie, podyskutować. Moim zdaniem warto! I już dziś wszystkich namawiam do aktywnego udziału w kolejnym spotkaniu.

Po zakończeniu części oficjalnej prezesi poświęcili jeszcze sporo czasu na rozmowy indywidualne na tematy poważne,  jak i  te bardziej luźnej.

 

W górę serca !

 

 

foto: Monika Wantoła

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Advertisement

Musisz zobaczyć

More in Kibice